De klas geboeid door verhalen over schepen en hijskranen op zee

Vanochtend was Pieter, de vader van Merel, als gast in de klas. Hij bereidt werk voor dat door een enorm kraanschip wordt uitgevoerd. Daar waren de kinderen heel benieuwd naar!

Van te voren hadden we afgesproken wat er van de kinderen werd verwacht. Niet stil zijn en luisteren, maar aandachtig luisteren en vragen stellen. We willen immers leren wie er allemaal op een schip werken en wat je dan moet kunnen. Om je vraag of iets belangrijks / interessants dat je hebt gehoord te onthouden zat iedereen klaar met het tekstenschrift voor zich om aantekeningen te maken.

Pieter vertelde heel duidelijk en aansprekend voor de kinderen. Al bij de eerste foto zaten ze vol vragen, ze wilden alles weten! Doordat er ruimte was om vragen te stellen en doordat er zoveel te zien was lukte het de kinderen om hun aandacht langer dan een uur bij deze presentatie te houden. Knap hoor! Onder de indruk van de grootte van het schip en de kracht van de hijskranen, sloten we de dag af met een leuke schuifpuzzel voor thuis. Dank Pieter!

Er wordt morgen uitgewisseld wat de kindeen aan aantekeningen hebben gemaakt. Dat geeft mooie input voor ons spel tijdens dit thema; We zijn kapitein en we werken in het havenkantoor.

Ander nieuws

[groep 6] Gestart in de schooltuinen

Vandaag was het zover: ondanks dreigende wolken gingen we met groep 6 tijdens de kostbare droge momenten richting de schooltuinen om die tot leven te gaan brengen. Ter voorbereiding hadden de kinderen hun namenbordjes voor in hun eigen stukje grond gemaakt.

[groep 1/2] Afsluiting thema Boerderij!

Ouders konden overal kijken, ruiken, en proeven.

Tweede prijs in het jaarlijkste schoolkorfbal toernooi Haarlem!

Geweldig nieuws! Groep 4 heeft de tweede prijs gewonnen in het jaarlijkse korfbaltoernooi onder scholen in Haarlem!

[groep 1/2] Voorstelling in de klas

Vandaag hadden we een voorstelling van Vincent in de klas. Hij vertelde een spannend verhaal en maakte er muziek bij. Gelukkig liep het verhaal goed af.