Archeologen in de dop

Wat hebben we genoten van het bezoek aan het archeologisch museum! In verschillende opdrachten hebben de kinderen ervaren hoe het is om als archeoloog aan het werk te gaan. Ze hebben zelf grondmonsters geanalyseerd, oude artefacten bestudeerd en zelfs een mini-opgraving uitgevoerd onder begeleiding van deskundige museumgidsen. Door actief deel te nemen aan deze activiteiten, hebben de leerlingen niet alleen hun kennis over archeologie vergroot, maar ook hun nieuwsgierigheid naar het verleden aangewakkerd.

Het Archeologisch Museum in Haarlem biedt een indrukwekkende collectie aan vondsten die zijn gedaan in de regio, waaronder prehistorische werktuigen, Romeinse munten en middeleeuwse keramiek. De kinderen stonden versteld van de verhalen die achter deze objecten schuilen en waren enthousiast om meer te leren over de mensen die ze ooit hebben gebruikt. Ook het verkleden viel goed in de smaak :-)

Met de kennis en vaardigheden die we hebben opgedaan tijdens ons bezoek aan het museum, kunnen we het thema van archeologie verder vormgeven in de klas. We zijn geïnspireerd om zelf kleine onderzoeken uit te voeren, misschien zelfs in onze eigen schoolomgeving, om zo meer te ontdekken over de geschiedenis die onder onze voeten verborgen ligt.

Ander nieuws

[groep 6] Gestart in de schooltuinen

Vandaag was het zover: ondanks dreigende wolken gingen we met groep 6 tijdens de kostbare droge momenten richting de schooltuinen om die tot leven te gaan brengen. Ter voorbereiding hadden de kinderen hun namenbordjes voor in hun eigen stukje grond gemaakt.

[groep 1/2] Afsluiting thema Boerderij!

Ouders konden overal kijken, ruiken, en proeven.

Tweede prijs in het jaarlijkste schoolkorfbal toernooi Haarlem!

Geweldig nieuws! Groep 4 heeft de tweede prijs gewonnen in het jaarlijkse korfbaltoernooi onder scholen in Haarlem!

[groep 1/2] Voorstelling in de klas

Vandaag hadden we een voorstelling van Vincent in de klas. Hij vertelde een spannend verhaal en maakte er muziek bij. Gelukkig liep het verhaal goed af.